Pages

Tuesday, October 20, 2009

wedding update : kad kawen dan borang nikah

oleh kerana blog kawen aku skrg ni cam dah jadi blog-sume2-pasal-aku, jadi klu ade cite pasal wedding, aku akan mulakan title wedding update.. senang sket.. hehehe

seperti yang di janjikan oleh pihak LH Creative, kad kawin kami pun dah siap jumaat aritu. mmg klu ikut perancangan nak amik jumaat, tp masa aku dok mkn2 kat majlis jamuan raya opis aku, mama call soh balik, siapkan borang nikah. al-kisahnya... tok kadi tu nak g haji minggu depan , jadi klu tak hantar kat dia, aku kena anta sendiri kat keramat sane, dan ssh lak nati nak tentukan sape yang nak nikahkan aku... jadi, rancangan ke KL berpindah ke rancangan balik-umah-isi-borang-dan-hantar...

tapi dalam mak aku kelam kabut dan mak aku ingat aku leh hantar terus lepas isi borang, mak aku pun ckp "lepas ni boleh hantar je terus" aku heng... kemudian aku ckp "eh tak boleh lagi ma.. kena tggu wali dgn saksi borang dulu, kena g same2 untuk hantar borang ni" jadi ptg tu cume isi borang dan jalan2 cari pasal saje ngan mak aku... huhuhu... bile hantar borang? tunggu abg aku roger... tp mmg dalam minggu ni saje la..

sabtu dan ahad adelah hari menghadiri kenduri kahwin dan mengunjungi rumah bakal mertua (cewahhh, 1st time dowh....) owhh tu nati aku cerita lain, tapi yang pasti adelah sangat seronok...

sabtu petang lepas kenduri di seremban (congrate ina...) kami terus ke KL untuk amek kad kawin, dari seremban pkl 1 lebey dan kedai kawin pulak ttp pkl 3. tapi hasil dari kepantasan yang maksimum dan kelancaran jalan raya juga kehebatan mengecam jalan ke LH Creative, kami sampai sane dlm pkl 2.30... hehehe.... dah amek kad, terus balik shah alam, singgah minum kat A&W dan balik rehat2 kjap untuk wedding di dewa sri endon mlm nye...

tu cerita pasal kad..... berbalik kepada borang nikah td.... aku bgn je nak g keja smlm (dlm pkl 7 lebey) mak aku call... "abg ijat nak setelkan borang tu hari ni, tp lepas zohor" aku pun berpk pk ni, nak g keja dulu pastu balik ke, nak EL je?.. hermm.. cuti je lah.. dan dan pkl 8 lebey dah nak pkl 9 mak aku kol.. "adik, dah smp mane?" ehhhh aku baru lepas menggeliat, tanye aku dah sampai mane pulak?? "kat umah lagi ma, nape?" "ehhh balik cepat, tok kadi tu soh dtg pagi pulak, tgh hari die takde" woohhh jem otak aku jap... terus mandi koboi.. siap2 je abg aku lak kol.. adehhh jap lah, nak balik la ni... "imam tu sml pkl 11 je.. boleh smp tak?" time tu pkl 10.. "bole smp.. 20 minit lagi smp la" hahahha.. abg aku terkejut dgr 20 minit, tp betul wehh... 10.30 aku dah smp umah... kadar kelajuan adelah 130km/j (kancil coklat i boleh pegi 130 km/j tanpa gegaran tau).. federal-nkve-duke.. tu lah gunenye highway.. gune weh gune.......

urusan kat masjid tak sampai 10 minit, heh.... dan urusan ketua pendaftar pulak, imam tu tolong uruskan, alhamdulillahh.... urusan semua dipermudahkan.....

ptg tu aku teman mak aku g setelkan bil2 sume dan beli sedikit kelengkapan majlis.. kemudian heading back to shah alam, jem pulak!!!! sampai umah pkl 7 lebey... lepak2 jap pastu terus tido..ZZzzzZZzzzzZZzzZZZzzzz

klu jadi aku, korang penat tak? jadi tolong jgn nak nganjeng2 aku la.. AKU BUKAN PERGI HOLIDAY....


1 comments:

Day Faziha said...

holiday pun penat dek...anyway, everyone has his own thang to do ...MYOB